onsdag 14 december 2011

Ge är nya få!

Börjar äntligen komma i fas gällande julklapparna. Har varit lagom stressad gällande allt detta men känner för första gången att jag kan andas ut. Mammas och pappas är under konstruktion, Erikas är planerad och klar, mormor och morfars blir ett projekt nästa vecka men har satts i process redan. Christians är klara, ligger i en byrålåda när dig. Resterande julklappar känns inte som några problem, tack och lov. I helgen åker granen in sen tycker jag att det kan bli nästa fredag och julafton.

Jag älskar att ge bort saker, det är mycket roligare att ge än att få. Minns mormor förra året - jag hade i smyg snott massa bilder från hennes dator. Bilder på blommor och insekter som hon själv hade tagit. Jag redigerade bilderna lite, förstärkte färger, kontraster och skärpa och lämnade sedan in dem för framkallning. Bilderna satte jag sedan in i ett stort fotoalbum och sedan skrev jag in en dikt till varje bild. Mormor grät av lycka, hon pratar fortfarande om det och visar stolt upp det när hon har vänner på besök. DET var en lyckad julklapp - jag jobbar mot samma reaktion i år ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar