onsdag 28 december 2011

Utan mixer, inga smoothies!

Och jag förstår att ni undrar till förbannelse vad det är för smoothies jag har gjort och därför tänker jag dela med mig av mina egna recept. Ett för varje morgon om jag orkar, tveksamt. Men vi börjar med gårdagens morgonsmoothie som även blev en återställare efter intervallpasset till jobbet.

Banan-och-Kiwi-smoothie, 2 port.
Ingredienser:
2 dl mjölk
3 dl yoghurt (valfri, jag hade vanilj)
2 kiwis
1 banan
1 matsked honung (ca.)
Lite havregryn

Och så har vi morgonens smoothie - comin' up:

Jordgubb-och-vildabär-smoothie, 1 port.
Ingredienser:
1 dl mjölk
1,5 dl yoghurt (valfri, men jag hade vanilj även här)
1/2 banan
2 dl frysta jordgubbar, ca (går ännu bättre med färska)
1 dl frysta vilda bär (lingon, blåbär, hallon, björnbär), ca.
1 matsked honung

Detta mixas alltså ihop i min mixer (eller om du har en egen, säkerligen inte lika bra som min hur som helst) för annars blir det inga jävla smoothies!
Ska försöka vara ambitiös och ta egna bilder också, det här är inte egna bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar