måndag 26 mars 2012

Jag har hittat hem

Jag vet inte om jag kommer att kunna sätta ord på den här helgen men jag ska försöka.
Till att börja med kan jag inte fatta att jag har gjort det och att jag var den första av 23 att få domen - godkänd, clear to shadow eller underkänd. Känslan när Oscar sa att jag vuxit från en intetsägande person till den kanske mest självklara var överväldigande. Jag hade gått från klarhet till klarhet och att han kände sig otroligt trygg med att släppa iväg mig för att hålla egna pass - godkänd alltså. Jag blir gråtfärdig bara jag tänker på det ögonblicket. 

Jag har inte haft en lugn stund sen i fredags klockan 05:30 fram till igår 17:00. Hjärnan har gått på högvarv till och med när jag har sovit. Jag har vaknat till mitt i natten och rabblat takter i huvudet och snabbt gått igenom korreografier och sedan somnat om för att någon timme senare vakna upp och gå igenom samma process igen. Jag har gjort marklyft och trippelroddar på tågstationen, hållit presentationer för Christian som bara skrattat åt mig och tränat bröstkorreografi på vardagsrumsgolvet med Diesels tunga i ansiktet.

Jag har räknat ut att jag har gjort omkring 2000 knäböj den här helgen och jag kan inte minnas sist min kropp var så här slut och ändå längtar så sjukt mycket efter att få gå på Bodypump och att känna att jag kan allt, kanske till och med bättre än instruktören på scenen. Jag har verkligen sugit åt mig informationen som en svamp och jag känner att jag äntligen har hittat något där jag känner mig otroligt trygg, jag hör hemma i Bodypumpen. Jag kan knappt bärga mig till jag får göra mitt första inhopp, bara gästinstruera på något pass och köra en låt eller två, bara för att få smaka på känslan. 

Jag är alltså en godkänd Bodypumpinstruktör nu, dock inte licensierad ännu. Jag har det största steget kvar, ett stort steg som känner att jag har krafter och kunskap nog att ta. Steget är att filma en klass med deltagare (mist fem) och skicka in till Les Mills för utvärdering och förhoppningsvis godkännande. Målet är att bara behöva skicka in en film, det ska inte finnas något att klaga på. Hårdträningen börjar nu.  

8 kommentarer:

  1. åh grattis, jag visste det, du är bäst!!! det är ju nästan så att jag måste gå på ditt första bodypump pass även fast jag hatar att gå på pass ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3
      Jag kommer att tvinga dig att gå på mitt första pass. Kommer tvinga ner alla kompisar till min licensfilmning ;D

      Radera
  2. Jag går gärna på ditt första pass :D säg bara till!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag göra :D. Känns tryggt att ha lite folk man känner runt omkring sig vid ett sånt viktigt tillfälle :P

      Radera
  3. Frivillig till filmpasset :D Grattis bruden!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. YAAAY. Alla ska med, har tvingat med Jens också :P
      Och TACK :D

      Radera
  4. Jag är verkligen inte chockad Viccis. Vilken inspiration du är, din glädje skiner rakt igenom, gör mig minst lika glad och motiverad till att göra som du. Bra jobbat Victoria! Jag vill också gå på filmpasset :) Grattis vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack Kalle <3 Ja, lyckan över detta är obeskrivlig, bara att jag vågade ta steget att göra det känns övermäktigt. Skithäftig känsla och jag tror du kommer att lyckas minst lika bra!

      Radera