tisdag 30 augusti 2011

Jaha Joel...

Jag får en kick, updaterar som fan och sen är jag nere i samma bloggdvala som vanligt - ursäkta mig. Men jag vill inte sitta och skriva helt meningslösa saker om ingenting. Det ska finnas något intressant som träffar i varje inlägg och dessa krav, på mig själv, är svåra att leva upp till och det är därför jag har blivit en periodbloggare. Ni får stå ut.

Helgens snackis, och något jag absolut vill dela med mig av, är vår vinst mot Skå. Ja, ni läste rätt: VINST MOT SKÅ - vi vann med 3-2 mot serietrean. Det var ett segerrus utan dess like, det kändes som att vi vunnit serien. Och vilken match - vi började riktigt tungt och hade aldrig något grepp om matchen trots att vi gjorde första målet efter bara 5 min. Skå pressade högt och vi hittade inget lugn i spelet och de kvitterade ganska snart till 1-1.

Till andra halvlek gick vi från mörker till ljus, allt stämde. Vi kämpade som ett lag, spelade bitvis "som Barcelona" för att citera Patricks sidekick som jag aldrig minns namnet på. Vi ökade på vår ledning till både 2-1 och 3-1 och hade sedan matchen i våra händer fram till sista 10 (som blev 15 av någon jävla anledning, 5 min tillägg?!). Skå satte en megapress på slutet och matade inlägg efter inlägg och reducerade i 80 min till 3-2 men längre än så kom de inte. Vi spelade taktiskt, smart och fick tiden att gå och efter 95 minuter stod vi på Vallentuna IP som segrare, 4de segern för året och jag njuter fortfarande.

 Foto: Magnus Jönsson - Vallentuna damfotboll - Bildgalleri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar