tisdag 2 augusti 2011

Ett proffs på tre och en halv månad

Och för er som undrar hur det går med Diesel så kommer en liten uppdatering om henne.

Hon går nu in på sin 16:de vecka i livet och sin 6:e vecka hos mig och Christian och allt går fantastiskt. Hon är världens goaste hund som inte ser något ont i något utom att klippa klorna och duscha. Hon älskar allt och alla och är sjukt villig att lära sig nya saker. Hon har lätt att finna sig till ro, oavsätt vart vi befinner oss och lyfter inte ens ett öra under världens åskoväder. Hon har allt man kan önska hos en första hund.

Under sina 5 veckor hos oss har hon lärt sig:
Sitt
Ligg
Stanna
Komma på inkallning
Sök
Rulla
Vacker tass och "andra tassen"
Skall (värt att nämna att det är ett av de svåraste kommandon man kan lära en hund)
"Nej" i en mängd olika former
Gå fot
Vara ensam (än så länge bara kortare stunder)
Loss

och folk, hon är bara tre och en halv månad!! Sen har ju nära och kära varnat oss för bakslagen i trotsåldern, men ju mer vi lär henne innan dess, desto mer kommer vi att få ut av henne efter. Den jag först såg som ett misstag har blivit mitt hjärta, min ögonsten, mitt allt. Hon kommer bli grym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar