måndag 27 februari 2012

Halv åtta hos mig

Det har verkligen varit en bra helg, vill dela med mig av allt och det blir i separata inlägg. Fredagen i första.
Det vankades alltså "Halv åtta hos mig". Ansökte om en dag ledigt för att hinna med allt och det behövdes verkligen. På menyn stod följande: 

Förrätt:
Liten västerbottenpaj med avokadoröra samt chili- och vitlöksfrästa jätteräkor.

Varmrätt:
Het fisk och skaldjurssoppa, serveras med saffransaioli och rostat bröd.

Efterrätt:
Chokladmousse - Black, white and red
(mörk chokladmousse på mörk choklad och chilichoklad + vit chokladmousse)
serveras med färska jordgubbar.

Klockan åtta hade hela sällskapet, Elin, Kalle och Elina, kommit och allt rullade på. Kan dock inte minnas sist jag kände mig så stressad. Andades ut för första gången när varmrätten stod på bordet (efterrätten var ju redan klar) och det var först då som jag kunde känna mig riktigt delaktig och närvarande. Men kvällen blev som väntat lyckad, kan inte bli annat i goda vänners sällskap. Vi drack vin/alkholfritt och skrattade så tårarna rann. Skulle vilja instämma helt i Kalles ord: 

"Jag kan inte tala om tillräckligt mycket hur bra jag trivs, 
hur bra jag mår och älskar att vara med mina gals" - bara sanning. 


1 kommentar: