onsdag 28 december 2011

När du inte med fotbollen trixa kan du med denna ...

Jag fick en blender/mixer av mamma och pappa i julklapp, det var i stort sett det enda jag hade önskat mig. Om jag blev glad? JA! Och jag insåg imorse att jag kommer ha kört sönder den där stackars mixern innan garantin ens börjat gälla. Det är min absoluta favoritsak hemma nu.

Jag hade en mixer en gång i tiden (typ ett år sedan) från Jula. Nej, detta är ingen bra smygreklam - det måste ha varit den sämsta mixern på marknaden. Den klarade av av mixa ihop mjölk och yoghurt - thats it. Allt annat man stoppade i den fick motorn att bränna sönder. Jag lämnade tillbaka/bytte den efter första gången den gått sönder men när den nya gick sönder bara några timmar efter bytet gav jag upp och la mina smoothies på hyllan.

Nu står jag, klädd i sprudlande glädje, och mixar smoothies varje morgon och min älskade mixer maler sönder allt jag lägger i. Jag klappar om honom när han gjort sitt jobb och pussar lite på honom för att han ska förstå hur mycket jag uppskattar hans jobb. Han får alltid en välförtjänt rast i skåpet tills det är dags igen. Han är snygg också vilket gör helhetsintrycket av den här julklappen PERFEKT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar