måndag 12 december 2011

Rutin är bra, eller?

Fick lite bassning av Kindane i lördags för mitt dåliga uppdaterande här, men jag säger som Mattan - Jag har inte mycket att säga just nu. Vardagarna ser exakt likadana ut allihop - Jag går upp kl. 07:10 för julkalendern (alternativt kl. 06:00 om jag ska träna innan) äter frukost 07:30, kollar Vakna! med The Voice till 08:15, går ut med Diesel mellan 08:30 och 09:30, byter sedan om och gör mig i ordning inför arbetsdagen. Åker till jobbet vid 09:45 och är där till 18:05 sen åker jag hem, äter mat, går ut med hunden och "dör" sedan till sist i soffan (varje måndag och varannan onsdag åker jag och tränar istället för att "dö"). Så, där har ni min uppdatering för den här veckan!

Men istället för att skriva om det så kan vi väl fokusera på det roliga - HELGEN! Denna helg var minst lika bra som alla andra. Den startade en dag tidigare än vanligt då chefen gav mig helledigt i fredags inför julbordet vi drog iväg på på eftermiddagen. Mycket trevlig tillställning där jag fick träffa mitt kära lunchgäng igen - dom hade saknat mig, jag har saknat dom! Vi åt julbord på Rödlöga, en liten båt, och avslutade sedan hemma hos Ingrid och Hasse. Skulle gärna göra om detta minst en gång i veckan, hur BRA som helst.

Lördagen bjöd på shopping av den mindre roliga sorten - mat, och så lite julklappar (som hör till det roliga). På eftermiddagen var jag huslig som få och griljerade julskinka och bakade. Tog mig sedan en välförtjänt eftermiddagslur på en timme innan det var full fart igen. Mötte upp två snygga brudar, Elin och Kalle, (Elin lite extra snygg i sin jacka!) i Vallentuna för middag på Kina - ett minst sagt ett udda restaurangbesök, för att sedan styra kosorna (vi körde varsin bil, miljövänligt jag vet!) mot Bergvägen för El Classico. Även detta skulle jag göra om minst en gång i veckan, hur BRA som helst.

På söndagen var det upp i ottan för att koka risgrynsgröt. Då jag och Christian skjutit upp vårt måndagsfika några veckor i rad nu var vi tvungna att slå på stort med adventsfika istället. Det bjöds på risgrynsgröt, "håbrömacka" med julskinka, köttbullar, kaffe, te, chokladbollar, saffransbullar och pepparkakor. Det blev en minst sagt grabbig frukost med mig som enda tjej. Mina allierade jobbade respektive vred sig i kvinnovärkar så jag fick stå ut med samtalsämnen som kukar, rövhål, sex och vapen. Vill väl inte påstå att jag led, man kan inte ha annat än kul med dessa herrar. Jag gör gärna om detta minst en gång i veckan också, hur BRA som helst. Fick senare besök av mamma och pappa som följde med på långpromenad, kvalitetstid2000. Avslutade kvällen i soffan, somnade 10 minuter in i Slaget om Sverige.


Ja, Elin och Kalle, det har var seriöst den bästa bilden jag hittade på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar