onsdag 28 december 2011

Diesel, Daisy och Daddy.

Appro på skor så hade jag och Diesel en ytterst trevlig lunchpromenad. Framför allt Diesel. Hon träffade två nya kompisar - Daisy (8 år) och Daddy (1 år) - två charmtroll av samma skrot och korn som Diesel. Det blev en Pitbullträff med andra ord. Jag kan ärlig säga att jag haft en förutfattad mening om "babbar" med pitbulls men efter idag är alla fördomar som bortblåsta. "Babben", ägaren till Daisy och Daddy varkade hur vettig som helst och vi hade båda exakt samma syn på hundar och hans två var fantastiska. Hur vänliga och kärleksfulla som helst.

Det hela började med att Diesel lekte med en helt annan hund (okänd ras) vars ägare blev lite osäker när våra hundar drog ut på grusplanen (där Daisy och Daddy redan lekte). Han frågade mig lite försiktigt vad det var för raser som lekte "där borta". Jag svarade rakt och ärligt "Jag tror att det är två pitbulls". Han kallade genast till sig sin hund och gjorde ett försök att vända. Hunden sket i honom och fortsatte leka med Diesel. Han tog sig en närmre titt på Diesel för att inse att hon också var "kamphund", man såg det i hans ögon och lite försiktigt frågade han "Vad är din för ras?". För att lugna honom lite svarade jag bara "Amstaff" och sen var det inge mer med det. Efter någon minut börjar Daisy och Daddys husse närma sig oss med Daddy och frågar om det går bra att dom leker. Jag hör tvekan i den andre ägarens röst men avbryter honom med ett högt och entusiastiskt "Självklart!" och sen var hundarna igång.

Jag tror att det inte bara är jag som ändrat uppfattning om saker och ting idag. Jag hoppas att ägaren till hunden av okänd ras har ändrat uppfattning angående våra hundars för det finns inget ont i varken Diesel, Daddy eller Daisy vilket de alla tydligt visade genom att leka, dela med sig av diverse pinnar och vifta på svansen som bara en pitbull kan. Det var en fin luchpromenad och Diesel hoppas hon får träffa Daddy och Daisy igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar