måndag 28 november 2011

Helgsummering i många ord

Och så var det måndag igen. Helgen, mycket bra sådan, började med en mycket trevlig och sofistikerad avslutningsmiddag med fotbollslaget där vi fick tacka och blev tackade för den gångna säsongen. Tränarna och ledarna blev bortskämda med gift cards på Melanders och fina tacktal. Vi fick fula tränings/sov-tshirtar samt värmande ord från tränarna. Några spelare hade stuckit ut lite extra den här säsongen - Årets motor, årets ledare, årets utveckling, årets bästa och så den viktigaste utmärkelsen av dom alla: Årets viktigaste, som jag tackar ödmjukast för att jag blev tilldelad. Det känns mäktigt, ansvarsfullt och som någonting jag måste leva upp till under nästa säsong (Kalle, utan två s, ser du?) och det kanske är därför jag känner mig så otroligt taggad inför träningarna som drar igång med start ikväll. Ny tränare, ny glöd, ny glädje - kan inte bli annat än bra! Kvällen avslutades hemma hos Lina där vi pimplade en härlig blandning av öl, vin och starkglögg och lyssnade på hårdrock (när jag och Manda fick välja). Det dansades, det pratades och jag kan ärlig säga att jag inte skulle byta ut mina lagkompisar för något i världen.

I lördags var det jul som stod på schemat, all the way. Dagen inleddes med pepparkaksbak hemma hos Siv och Lennart (svärmormor och svärmorfar) där det var stojigt och härligt som alltid när den relativt nya sidan av släkten (christians sida alltså) träffas. När vi är som flest är det de åtta kusinerna Asp/Lind, vi respektive som är fyra + generationen föräldrar på fyra pers och sen generationen morföräldrar på två. Vad blir det, allt som allt 18 personer? Nu var vi inte 18 utan 10 i lördags men det räcker gott och väl när alla ska käka deg, baka specialkakor, sabba för varandra, retas och fika. Jag älskar det!

Efter bakkaoset åkte jag och Christian vidare till nästa kaos - Arninge centrum - för inhandling av julgrejer (adventsljusstakar, gardiner, dukar, pynt, ljus bla bla bla) och vi var inte dom enda. Löningshelg och första advent knackade på dörren, men det var bara att trängas och köas på. Hem kom vi tillslut, 1000 kr fattigare men massa julgrejer rikare. Det blev julmusik och pynt/städning för fulla glöggmuggar tills Chrille bjöd på middag uppe på Stenby. Åt köttfärssås och spaghetti tills jag somnade - bokstavligt talat. Avslutade kvällen hemma i soffan gråtandes till både Idolrepris och Så mycket bättre för att sedan nattfika med Malle.

Söndag, första advent och regnet öste ner. Stämning - absolut. Jag och Christian bjöds på adventsfrukost hemma på Framnäsvägen med risgrynsgröt och en jävla massa mackor. Vi fördrev resten av dagen i soffan fixandes med ny hemsida till jobbet och 1a advent avslutade med middag hemma hos mamma och pappa. De bjöd på en av mina favoriträtter + hemmagjord glass med pepparkaka och citron - min mamma kan hon! Slutet gott allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar