torsdag 17 november 2011

Alla flickor utom jaaaaaag...

Vad gör jag nu för tiden, varför hör jag aldrig av mig?
Det var alldeles för länge sen vi sågs, jag vet. Men det råkar vara så att det varit kaos på jobbet, av mer än ett skäl. Diesel är ett annat namn för kaos också, hon kräver min fulla uppmärksamhet i stort sätt alla vakna timmar. Sen är det två kaos till som cirkulerat runt mig de senaste dagarna, sånna där hemliga kaos som man bara teasar om, men inte mer än så. Kort och gott, för mycket kaos för att finna ro till detta. Men nu sitter jag här, i sinnesro efter att ha löst de delar av kaosen som jag kan påverka och känner mig allmänt nöjd. Nöjd över allt utom följande

Igår var dagen/kvällen då alla flickor världen över satt bänkade på diverse biografer och skrek till Jacobs bara överkropp och suktade efter Edwards läppar. Alla flickor fick uppleva den där pirriga nykärskänslan, alla flickor fick bevittna bröllop där alla önskade att de var bruden. Alla flickor utom jag. Och vad gjorde jag då? Jo, jag satt i möte, helt klart mer givande än att gå på premiären av Breaking Dawn. DAMN IT KALLE. Hon gottar sig i Berlin och lämnar mig och Malin här hemma med "alla som sett Breaking Dawn" och försöker trösta med ett "nu har alla ätit sin bit av kakan medan vi har våra kvar". Det kanske ligger något i det... Det är i alla fall bara sex dagar kvar till det är vår tur nu, sex dagar går skitfort och snart sitter vi där och har även vi ätit upp vår del av kakan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar