måndag 19 september 2011

Nu kör vi!

Bloggen har vilat en vecka, precis som jag. Förkyld är bara förnamnet på det jag har smittat ner min omgivning med den senaste veckan. Har legat i soffan varje kväll och hoppats hitta mitt botemedel i glass eller äppelpaj. Hade väl kankse behövt vila veckan ut, men plikten kallade - match mot Viksjö lördag förmiddag. Två alvedon höll mig på planen i nittio minuter och jag är glad att jag bestämde mig för att följa med och spela - vem vill inte åka på bortamatch och vinna med 6-4. Det var en rolig och händelserik match men den tog ut sin rätt, gud straffar en fort. När jag kom hem hann jag precis duscha innan ögonen slog igen för dagen, nästan. Jag rörde mig inte många meter utöver från sängen till matbordet, från matbordet till soffan och från soffan till sängen. Kan inte minnas sist jag gick och la mig klockan 22:00 en lördag.

Vaknade söndagmorgon med ömmande kropp och träningsvärk i muskler jag inte visste att man använde när man spelade fotboll. Vi tog en snabbtrip till Täby galoppis där jag fyndade ett par Converse för 20 kronor och ett par, i stort sett, oanvända höga Vans för 50 kr. Lycklig som få över dessa fynd somnade jag gott i soffan när vi kom hem och sov lagom till middagen. Sova bör man annars dör man.

Allt sovande denna helg har dock gett mig nya krafter och tacklat bort förkylningen på bekvämt avstånd. Ny vecka, nya tag - nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar