tisdag 9 augusti 2011

En gång för alla...

Tänkte reda ut begreppet "kamphund" en gång för alla åt er fördomsfulla som inte har en aning om vad ni snackar om.

En kamphund är en hund (observera hund, ingen ras nämnd) som tränats till att slåss med andra hundar som i sin tur oftast också är tränade. Ingen hund föds kamphund, de blir vad man gör de till. Hundar av samma raser som min kan bli väldigt farliga i fel händer men det kan en tax också. Sen hör folk vad de vill höra och ser det de vill se och tidningar och nyheter har valt att göra en stor grej av "attacker" (läs bett) från "kamphundsraserna" men för oss som håller koll på statistiker så toppar Golden Retrivern listan över hundbett på människor och "kamphundarna" befinner sig i botten på listan.

I Danmark har man förbud mot bl.a. Amstaffs och Pitbulls och de få som har fått dispans måste bära munkorg så fort de vistas ute. KOM IGEN FÖR I HELVETE!!!. Skaffa ett förbud mot idiotiska hundägare istället. Danmark går nu miste om jorden kanske mest lojala och vänliga hundar, dumjävlar. Läs på lite för i helvete och ni kommer att bli förvånade.

Efter bara en vecka var jag less på folks fördomar om min hund. "Det är en kamphund va?" "En liten fighter?" "Växer den där upp till en huggare?" Låt mig då ställa några motfrågor till er, idioter. Ser jag ut som en djurplågare? Ser min hund halft uppäten och ärrad ut? Visar hon några som helst aggressiva tendenser mot dig eller din hund? Det finns ett svar på alla dessa frågor och det är NEJ! Föräldrar rycker bort sina barn som är påväg fram och hälsa och ser alldeles skärrade ut. En vettig pappa kollade mörkt på sin fru, när hon ryckte bort deras son som var påväg fram mot Diesel, och sa "det är ju bara en valp!" och där fick vi chansen att visa hur jävla snäll våran då tre månader gamla "kamphund" var mot barn. Hon pussade försiktigt pojken i ansiktet och lät honom klappa henne, rycka henne i öronen och pilla henne i ögonen. In your face, morsan!

Diesel är en Amstaff/Pitbull-blandning, inga andra benämningar på typ av hund accepteras (möjligtvis snutthund). Hon älskar barn, hon älskar vuxna, hon älskar andra hundar och jag älskar henne!

Här har ni "mördaren"! Passa er, hon kan nog pussa ihjäl er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar