måndag 16 maj 2011

Får får får?

Och varför gick den här helgen så fort då? Jo, när man har fullt upp så går tiden fort och med fullt upp menar jag tur och retur till Gotland. Det vankades bortamatch en och en halv timme bilresa och närmare tre och en halv timme båtresa bort. P18 stod för motståndet och motstånd är helt rätt ord, vi hade inte en suck. Men vad är väl en förlust på Gotland när man är omringad av underbara tjejer och sköna ledare och har en kväll/natt framför sig i Visby? Inte mycket, va?

Efter matchen åkte vi till hotellet, duschade snabbt och bytte om för att sedan bege oss till restaurang Etage och stört god middag i form av grillad lax, klyftpotatis och fetaostmousse (i mitt fall i alla fall). Vi stannade på Etage och väntade in Eric Saades framträdande i sällskap med lite cider och mycket skratt. Efter Saades kanonnummer (hate to say I told you so, men han kom ju faktist trea, suck on that alla ni som tvivlat) gick vi tillbaka till hotellet för ombyte, sminkning och "jag har aldrig". I sällskap av Kalle, Elin, Fanny, Fia och Sofia gjorde jag sedan Hamnplan 5 osäkert med rump-, axel- och armbågstacklingar på dansgolvet. Nykter som jag var uppskattade jag inte alls de fulla dreggen som överfyllde krogen och efter en och en halvtimme gav jag upp ihop med Fanny och Elin.

Vi somnade halv 3, gick upp klockan 6 för frukost och somnade igen på båten vid halv 8 för att sova hela resan hem. En fet lårkaka och en nackspärr rikare kom jag innan för dörren hemma vid kvart över ett, söndag och överaskades av ett nytapetserat vardagsrum. Världens bästa sambo, fästman, pojkvän, älskling (kalla honom vad ni vill) hade smidit planer länge och överaskade mig minst sagt med världens snyggaste tapet som gör sig så mycket bättre än den gamla äckelgulgröna fondväggen. Resten av eftermiddagen sov jag, för att sedan åka och äta middag på Framnäsvägen för att slutligen dela VMfinalen med Christian, Malle och CP i världens snyggaste vardagsrum. End of weekend

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar