måndag 9 maj 2011

En sten lättare

Min och Christians kontakt på banken, Malin, kan ju vara världens bästa bankkontakt. Inte för att jag har haft någon annan och nog för att det är hennes jobb att vara trevlig och hjälpsam. Men det är något speciellt med henne, det känns som att hon faktist bryr sig och verkligen vill vårt bästa.

Idag fattade hon ett beslut åt mig, ett beslut jag inte kunnat ta själv, men min bil tar död på min ekonomi varje månad och det var dags att göra något åt det. Smällarna är något man får ta när man vill åka 2,0 turbo, står på bilen själv, är under 24 och prövotiden på ens körkort inte ens gått ut än. Hur som helst ska lånet på Swarley lösas och det löser jag, utan problem. Förstår inte varför i helvete jag sitter och ammorterar och betalar ränta på en bil jag har råd att betala. Beslutet att göra mig av med den bördan fattade i alla fall Malin och det känns så jävla skönt nu. En sten lättare blev jag.

Vi la upp sparanden hit och dit och allt känns bara bra och härligt när man sitter där med henne. Hon är så glad och possitiv och ser inget negativt i något. Pengar som normalt sett bara är jobbigt känns inte alls lika tungt när man går där ifrån. Proffsig är vad hon är och jag hoppas att Swedbank betalar henne bra, hon är värd vart enda öre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar