torsdag 10 mars 2011

Överförsäkrad

Sitter och öser vuxenpoäng över mig själv just nu. Har större delen av eftermiddagen suttit i telefon med diverse försäkringsbolag för att deala fram den absolut bästa bilförsäkringen. Fick nämligen ett spännande brev från If med ett inbetalningskort på 8373 kronor. Det var min prova-på-försäkring som var på väg att gå i graven och If hade då så vänligt satt ihop en ny försäkring baserad på min prova-på-försäkring. Lite väl häftigt med 1400 kronor i månaden kanske. Detta behövdes givetvis rättas till och det började med att jag ringde och prata med If som gav mig en hyffsat bra deal på en ren halvförsäkring som jag nappade på.

Ringde vidare till Folksam och Trygg Hansa på pappas order och fick mig hos Folksam en ännu bättre deal på en ren halvförsäkring som jag givetvis tecknade, den med. Tänkte sedan att de inte kunde skada att kolla med banken också, där vi har lägenheten försäkrad, och mycket riktigt skadade det inte. Tvärt om, det gynnade. Fick där bästa dealen på halvförsäkring med ett antal tilllägg + 15 % avdrag på husförsäkringen i månaden för 729 kr/månaden. TAGET.

Måste dessvärre sätta mig och ringa tillbaka till både If och Folksam och säga upp de "bra" försäkringar jag tecknade hos dem. Har förtillfället alltså tre bilförsäkringar som träder i kraft 7/4. Yay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar