måndag 14 mars 2011

Fartfylld helg, minst sagt.

Efterlängtad tjejmiddag/minireunion i fredags med tacos, jäger, backstreet boys och tegel. Dansade mig svettig, tog hem utmärkelsen "Snyggast ikväll" (juryn bestod av en 40+ alkis, bet sådär halvbra på självförtroendet) och stapplade in hemma runt halv fem efter en härlig färd med nattbussen (helt ensam från ormsta, men det är fint att den stannar i princip utanför dörren hemma) nöjd och redan bakis.

Jobb på Ica Lindholmen väntade senare på lördagen, 14-20 och därefter spelning på Gästis, Rauta Kyrpä och Warthog, drag som fan. Dansade så svetten rann mellan banden, morsade lite, beefade lite, drack vatten och inget annat. Hemfärd runt halv 2 med en Christian, en Malle, en CP och en inte alls nykter Emil som kissade ner hela ST1 medan jag tankade.

Söndag och helledigt. Jag och Christian sov till tolv för att sedan städa bort helgens två förfester. Kollade på Milan och sov lite samtidigt, sydde gardiner, dampade på symaskinen, la upp ett par byxor och dampade lite till. Jag och Christian mötte, på eftermiddagen, upp Malle och CP på Ica för inhandling till middag + efterrätt. Allt började väldigt trevlig för att sedan sluta i blodbad när jag så snällt skulle visa Malin att jag minsann kunde dela det stenhårda kokosfettet med hela kroppstyngden på kniven. Råkade glömma att ta bort lillfingret bara när kniven slant ner med världens kraft i skärbrädan. Bedövad av chock och adrenalin genomförde vi kvällen precis som planerat, är inte lika kaxig idag. Malin och Chrille är i alla fall bäst på att laga mat. Ni får gärna komma varje söndag för middag, efterätt och solsidan, bara ni lagar. Jag ska ju uppenbarligen inte lägga mig i.
 Mittenbild: Helbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar