måndag 7 mars 2011

Här kommer skitlistan...

Du heter: Victoria

Smeknamn: Viccan är väl det vanligaste, men lystrar även till Hector.

Låt som när du är ledsen sörjer till: Home - Michael Bublé och You rais me up - George Groban är nog det enda låtarna jag faktist suttit och gråtit till eller satt på när jag vill gråta.

Beroende av: Närhet, sällskap och träning

Vad tror folk om dig: Tydligen att jag är läskig och någon man ska vara rädd för (????)

Stämmer det: Nej, inte alls. Men jag väljer mina vänner noga och de som inte förtjänar min respekt får den inte heller.

Vad får du oftast komplimanger för: Tror faktist att det är mina muskler, främst i benen. Och det säger jag inte för att skryta om hur förbannat jävla stark jag är, utan det är det enda jag kan komma på som folk faktist har kommenterat positivt.

Vad säger du för att imponera på någon: Det anpassas efter person och tillfälle.

Hur imponerar man på dig: Det gör man inte så lätt, jag är jävligt svårflirtad. Förslagsvis är du brunhårig och har mörka ögon, säger att du heter Christian Asp och att du åker skateboard. Då har du i alla fall halva inne.

Brukar du skratta för dig själv: Mest hela tiden.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS: "Bra, den ligger under din säng! Hör av dig när du är på väg!" Låter nästan lite dirty med det är från mamma och om en flyttkartong.

Var bor du: På Humlevägen 13 i Lindholmen.

Trivs du där: Som älgen i skogen, kossan på grönbetet och fåren på Gotland.

Äger du några converse: Ett par höga, vita, ja!

Sprit, cider, vin eller öl: Har under den senaste månaden kommit fram till att cider passar mig bäst, dagen D som dagen efter.

Brukar du bli för full: Ytterst sällan, i stort sett aldrig. Jag vet när en klunk till får bägaren att rinna över och skiter därför i den.

Är du allergisk mot något: Bortsett från stavfel, särskrivningar och bittra människor? Nej!

Hur svarar du i mobilen: Oftast "Hallå?!". "Hej det är Victoria" förekommer.

Antal timmar sömn inatt: Sju, typ.

Brukar du komma i tid: Jag snittar nog på två minuter sen.

När mår du bra: Nästan jämt, men bäst när jag får umgås med familj och vänner samt träna.

När blev du fotad senast: Igår, när jag låg i vårt lite för trånga badkar.

Hur känner du dig nu: Trött och småhungrig.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart

Vad tycker du om fötter: Har inget emot fötter. Hatar dock mina egna, har fått en blandning av pappas breda och mammas bågliknande utsidor. Resultat: ASbreda och skitfula!

Vad saknar du: Man ska vara glad över det man har! Men jag saknar Zorro, fortfarande och en egen hund.

Hade du en bra kväll igår: Mycket chill med Solsidan och sällskap av Malin och CP.

Favorit dryck på morgonen: Mjölk!!!

Rakar du benen: Ja, och i onsdags gjorde jag det bokstavligt. Inte bara raka bort hår utan halva benet...

När brukar du oftast gå och lägga dig: Vid 10-nyheterna byter vi plats från soffan till sängen.

Är du blyg: Bland folk jag inte känner pratar jag inte i onödan.

Sysslar du med någon idrott: Har spelat fotboll sen vaggan... nästan.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Är förlovad med en kärlek vid första ögonkastet. Mitt första i alla fall, hans typ 5000ende ögonkast.

Har du spytt offentligt: Inte än. Har förresten inga planer på att göra det alls.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Har alltid svarat runka på den här frågan men funderar på att ändra mig till att spendera hela dagen i männens omklädningsrum på ett gym.

Är du nöjd med ditt liv: Känns synd att klaga när man har i stort sett allt man önskar.

Är du bortskämd: Nej... eller, lagom... eller, ja.

Vad gör du i morgon: Imorgon jobbar jag, precis som vanligt och avslutar sedan dagen uppe på IP för fotbollsträning.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild: Kändisskap i allmänhet verkar inte ha någon bra effekt på folk, men Messi känns given då han än så länge inte skapat några rubriker + att han alltid föregår med väldigt gott exempel på fotbollsplanen.

Vad längtar du till: Första hållplats i längtar - Rise Against 19 mars!!

Har du bra vänner och äkta vänskap: I överflöd, nästan.

Vad använder du för schampo: Ett priceless Fructisschampo (åh varför de?? jo, det är köpt på Ö&B)

Hur gammal är du: 20 hela och ett halvt

Tycker du om någon just nu: Man tycker väl om folk mest hela tiden?

Gröna eller röda äpplen: Röda va? Betalar gärna inte för bekämpnings- och impregneringsmedel om det ska ner i systemet.

Gillar du golf: Jag är för rastlös för golf.

Vilken tid gick du upp idag: På exakten kvart i sju.

Har du sovit i din egen säng inatt: In my very own elsäng, yes!

Har du strumpor på dig nu: Ja och jag hatar det. Vill ha sommar och va barfota.

Är det okej att gråta: Hemskt mycket okej.

När grät du senast: En liten skvätt förra veckan när jag läste mitt eget inlägg om Zorro.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: När dagen då jag vinner en miljon kommer så ska jag svara på den frågan.

Bär du glasögon eller linser: Under synundersökningen till körkortet sa optikern att jag hade syn som en hök... nej alltså!

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Finns det märkeslösa kläder bortsett från de man syr själv? Ne, precis.

Har du piercingar: Sex strycken

Har du tatueringar: Fyra stycken

Vill du gifta dig: Alla har vi väl drömt om vårt bröllop, så självklart. Gärna igår!

Vill du ha barn: En liten pojke ska jag ha. Sen om det blir en liten pojke till gör inget. Inte en liten flicka heller.

Solar du ofta: På sommaren försöker jag sola varje vaken minut.

Är du bra på att laga mat: Det tar sig, nu när man måste göra det själv. Men bra vill jag väl inte kalla mig.

Är du flygrädd: Inte speciellt...

Hur vig är du: Så pass att jag kan klia mig själv på ryggen med tårna och käka banan ur rumpan.

Är du musikalisk: Jag stämmer inte gitarrer efter öra men musik är ett stort intresse.

Vad dricker du helst när du är törstig: Bara vatten som funkar för att göra mig otörstig.

Vilken är din favoritglass: En varm sommar dag är det ingen som slår Twister.

Tror du på ett liv efter döden? Jag tror ingenting, den som dör får se.

Tycker du om sushi? En Mamma Sushi utan tofu och ägg och med två lax istället!

Vad äter du helst när du ser på film: Någonting som tar lång tid att äta.

Har du tandläkarskräck: Rädd för kostnaden, ja. Självaste tandläkaren, nej.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Helt klart morgon. På kvällen räcker det att jag sätter mig skönt i soffan så sover jag fem minuter senare.

Vilken ögonfärg har du: Grön

Har du någon gång gråtit dig till sömns: Ja, och jag tror att det var när mamma och pappa nekade mig att följa med Christian och alla kompisar till Hultsfred när jag var, typ, 15.

Biter du på naglarna: Nej, det behövs inte. Dom går av av sig själva, skitnaglar.

Röker du: Jag har hållt i en cigg en gång och skäms över det.

Hur ofta tränar/motionerar du: Jag tränar måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och söndag.

Senaste låt du hörde: Flogging Molly - What's left of the flag

3 kommentarer:

  1. Komplimang; dina ÖGON!!! Love them!!

    SvaraRadera
  2. Apropå komplimanger.. Du var riktigt snygg ikväll, särskilt för att komma direkt från jobbet!
    Och det var inte för att jag var full, eftersom jag var inte full så tidigt. Kanske har jag inte bara sett dig på ett tag, och liksom glömt, eller så hade du bara en sån dag. En extrasnygg dag vill säga, snygg är du i vanliga fall med!
    (Men säg inget om det här till Christian, vill ju inte få spö aboo)

    SvaraRadera
  3. Haha nej inte full, jag var full när jag skrev det, men jag var inte full när jag kom på det ;) så det var en semi-nykter kommentar i alla fall :)
    Asså äsch! :$

    SvaraRadera