onsdag 16 mars 2011

Få stopp på skiten!!

Var på Apoteket nu på förmiddagen. Jag hatar Apoteket, det luktar sjuk människa och jag känner mig förpestad när jag går därifrån. Jag skulle bara ha stripes till mitt finger och Ipren till chefen men fick med mig en ACO loation, en skara gamlingbaciller och ett gott skratt också...

Apoteket verkar vara ett häng för gamla, bittra människor. Allt börjar med att jag går och ställer mig i kön till vanliga kassan (obemannad för tillfället), jag står först, och på andra sidan (fel sida) av kassan står en kärring och ser allmänt otrevlig ut med en "receptkölapp" i handen. Hon tittar på mig och snäser "Är det där kön eller?!", jag svarar artigt att jag antar det (då kassan börjar där jag står och slutar där hon står?). Kärringer fräser tillbaka "Jaha? Och vart ska jag stå då?". I och med att hon hade en kölapp för recept i handen så svarade jag att hon fick vänta tills hennes nummer ropades upp men det skulle hon visst inte göra, hon skulle inte ha något jävla recept.

Samtidigt kommer kärring 2 in, stapplar fram till mig (varför mig?) och frågar, inte det minsta trevligt, vart kön till recept går. Jag svarar, fortfarande artigt, att man måste ha en kölapp för recept. Kärring 2 tittar på mig som att jag var dum i huvudet och fräser "Det vet jag väl, och vart tar man dom någon stans?!" Såg jag ut som någon jävla apoteksanställd i min röda dunjacka eller? Kärring 1 suckar och mumlar något om hur dåligt allt är och erbjuder sedan sin kölapp, som hon tagit men inte ska ha, till kärring 2. Kärring 2 tackar och går muttrandes iväg.

När kassabiträdet väl kommer och tittar på mig (som står först i kön) fräser kärringen "Jag tror minnsan att jag stod före dom!" och fortsätter "Nu har jag ätit pencelin i en vecka och har sån jävla diarré och nu vill ja få stopp på skiten!". Jag kämpade tappert med att dölja min förvåning och häva ett asgarv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar