torsdag 17 februari 2011

Holme som holme

Min kära kusin har hittat ny lya, på Kungsholmen. Själv har jag ju precis flyttat till Lindholmen. Jag hävdar att min holme är minst lika bra som hennes med vår Ica Närabutik, motionsspår och tågstation med förbindelse ända till Stockholm Östra (höra och häpna). Kusinvitamin kontrar med att hennes holme galleria, massa bussar, en tunnelbana, rålisparken, tre träningsanläggningar samt fyra olika matbutiker.

Hon har alltså en park - jag har milvis med skog och två sjöar.
Hon har fyra matbutiker - jag slipper välja för det finns bara en
Hon har tre träningsanläggningar - jag får frisk luft när jag tränar
Hon har bussar och tunnelbana + gångavstånd till allt - jag har buss, tåg och bil - 40 min till city
Hon har en galleria utanför dörren - jag har 10 minuter till Vallentuna centrum och Tjeja Faschion, TrampIn, Lyxx och Gengåvan.

Ledsen Jenny, men jag ser absolut inte varför Kungsholmen skulle vara bättre än Lindholmen.

Holme som holme - ingen skillnad

1 kommentar: