måndag 3 januari 2011

Lämna ditt bakomflutna före dig

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Jag tog, ihop med min fästman, det stora steget och köpte en lägenhet.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Löftet år ut och år in är att ta hand om själv, äta bra och träna hårt. Det går i perioder, men oftast bra, så Ja!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nej

4. Dog någon som stod dig nära i år? Zorro, min bästa vän sedan 1998, förvisso en hund, men lika älskad för det.

5. Vilka länder besökte du? Någon vända till Finland och en vecka i Grekland.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? Eget boende och egen hund!

7. Vilket datum från 2010 kommer du alltid att minnas? Min födelsedag, 18 juni, var grym men det har överlag varit ett grymt år så jag minns helst 2010 som helhet.

8. Vad var din största framgång? Mitt "nya" jobb tror jag. Jag bestämde mig för att bli en grym receptionist och nu känner jag mig ordentligt uppskattad.

9. Största misstaget? Dumt att ångra saker men mitt inhopp i en div. 5 match, som resulterade i många veckors vila och ett ännu inte återställt knä, hade jag gärna raderat om det gick.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? bortsätt från ovan, i stort sett felfri!

11. Bästa köpet? Humlevägen 13!

12. Vad spenderade du mest pengar på? Bör vara Greklandsresan då utgifterna på lägenheten kommer nu.

13. Gjorde någon dig riktigt glad? Christian, min famílj och mina älskade vänner!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Wavin flag - för fotbollen, To them this streets belong (för att välja en) - för allt annat 2010

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Väldigt mycket gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Tagit vara på tiden ännu mer, det går för fort just nu.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Lyssnat mindre på huvudet och mer på kroppen.

18. Hur tillbringar du julen? Med de två familjer jag älskar. Först (och främst) min egen, sen Christians.

19. Blev du kär i år? har varit kär sen den 24/7 2005.

20. Favoritserie? HIMYM och The Big Bang Theory, BIG love.

21. Bästa boken du läste i år? Det har varit ett ganska bokfattigt år men "Genom din ögon" tar hem priset i år.

22. Största musikaliska upptäckten? Rise Against, bästa musikaliska upptäckten någonsin.

23. Bästa filmen? Jag är ingen filmkritiker, älskar film i allmänhet. Men jag får väl vara nörd och säga Eclipse och Harry Potter.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ny förlovningsring <3

25. Något du önskade dig men inte fick?  Jag har världens bästa familj och vänner som känner mig för väl, så nej!

26. Vad gjorde du på din födelsedag år 2010? Släkten kom på tidig middag för att sedan lämna plats åt, i min mening, världens bästa födelsedagsfest. Otroligt lyckat med en stor vännerskara.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Inte mycket. Jag har kvar min Christian och vi påbörjade en ny resa ihop. Min familj står kvar där den ska. Mina vänner är bäst och fotbollen gick bäst.

28. Vad fick dig att må bra? Se ovan

29. Vilken kändis var du mest sugen på? Var, är och kommer nog alltid vara mest sugen på Gerard Butler

30. Vem saknade du?  Zorro
31. De bästa nya människorna du träffade? Patrick och Ingrid på jobbet är svårslagna. Men sen har jag inte träffat många nya. Däremot har jag utvecklat vänskapen med mina lagkamrater - ni är ovärderliga! - och hittat tillbaka till vänskapen med Solstagänget - byter er inte mot något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar