måndag 18 oktober 2010

Jävla pengar!

Jag har gett min plånbok ett nytt löfte:
Från och med nästa lön ska jag sluta köpa sånt jag inte behöver!

Har har gett mitt VISAkort ett nytt löfte:
Från och med nästa lön ska jag bara äta lunch ute med jobbet 2 gånger i veckan (max).

Jag har gett mitt sparkonto ett nytt löfte:
Från och med nästa lön ska jag bara föra över pengar till det, inte ta från det.

Jag har gett mig själv ett nytt löfte:
Från och med nästa lön ska jag skriva kassabok för att undvika att bryta
något av ovanstående löften.

4 kommentarer:

  1. haha det blev inte så mycket alkohol på tegel i fredags. men förra veckan? du menar när vi teglade? for your info, jag var inte nykter x)

    SvaraRadera
  2. Så jävla vuxet! Vill man flytta så vill man och då kan man fan inte slösa så jävligt som jag gör!

    SvaraRadera
  3. Tru dat! Sparar du tillräckligt så att även jag kan flytta?, hade varit guld!

    SvaraRadera