tisdag 17 april 2012

Vad har de för kroppsideal hos veterinären?

Det är tydligen inte bara matte och husse som ska gå på diet...
Vi var hos Vallentuna Djurklinik imorse för Diesels ettårs-spruta och veterinär gjorde en standardkoll på tänder, öron, ögon och allmänt kläm och känn. Plötsligt vräker hon ur sig "Ja, ni skulle ju kunna skära ner lite på maten kanske" och skrattade lite. URSÄKTA? Jag såg väldigt frågande på henne och frågade om hon tyckte att Diesel var tjock. "Ja, lite rund är hon allt...". URSÄKTA IGEN!? Hon trodde till och med att Diesel fortfarande gick på valpfoder (extra allt; fett, protein etc)

Här har jag gått upp i matdoseringen för att jag tycker att Diesel ser alldeles för klen och tanig ut. Man kan räkna hennes revben (riktmärke för hur smal en hund ska vara. man ska kunna räkna revbenen men inte se dem) och hon har en fin, smal midja trots att hon är en ganska grov sort. När jag tittar på Diesel tänker jag alltid "En sån kropp skulle man ha". Hon är fit, smidig och snygg. Men, det blir väl bara till att skära ner igen då och låta hundstackarn svälta och bli pinnsmal. Vad de har för kroppsideal hos veterinären vet jag inte men tacka fan om Diesel får anorexi nu, hon hörde ju allt veterinären sa...

Vart har detta muskelpaket sitt fett någonstans? Någon?

2 kommentarer:

  1. Hej vill bara säga att jag har träffat Diesel, en helt underbar vovve. Korkad matte, nästa gång kanske hennes JR blir ihjälbiten. Har själv en JR som fick nosa på Diesel.

    SvaraRadera