tisdag 21 februari 2012

lycka

Kom precis över en bild från förra midsommarafton.
Det var en bra midsommar om man bortser från att jag mådde allmänt dåligt hela 
dagen och spenderade natten i badrummet....

Jag, Malin och Alice, my sisters in crime, ställde klockor och gick upp tidigt tidigt för att plocka blommor, göra kransar och duka i ordning inför kvällens festligheter. Vi stressade i oss frukost och stressade fram picknick till Björkvallen som vi tog en lång cykeltur till (ca. 7 km, 1,4 mil tur och retur). Det var varmt och solen sken. Väl på Björkvallen skålades det i mousserande och fikades. Vi fuskade på tipspromenaden, as allways och hade det allmänt jättetrevligt med familj och vänner. 

Eftermiddagen spenderades, för min del, i sängen med sprängande huvudvärk men med tabletter, vatten och lite sömn lyckades jag putta den tillräckligt långt ifrån mig för att orka med kvällens bravader på Stenby - god mat och gott att dricka i goda vänners sällskap. Det var lekar, långa samtal, massa skratt och dans.

Och vad jag vill säga med detta inlägg är att jag vill ha tillbaka just precis den här dagen (minus min dagsform den dagen). Sol, värme, skratt och lycka. Allt paketerat i en enda fin dag - midsommarafton. 
Det är något magiskt med den dagen.

1 kommentar:

  1. sv. allt för dig vännen :) men jag hoppas du skämtar när du frågar vilken film!?

    SvaraRadera