torsdag 29 december 2011

Nyår - Go fuck your self

Jag och Christian bojkottar nyår i år. Vi har inte en aning om hur Diesel kommer att reagera på fyrverkerier och för hennes trygghets skull ska både matte och husse vara hemma med henne på säker mark. Det gör mig därför så förbannat jävla upprörd när folk inte kan vänta två dagar med sina jävla raketer utan måste bränna av ett gäng redan idag. Snacka om att inte känna någon som helst sympati för djuren som inte har en jävla aning om vart smällarna kommer ifrån och stressar hjärtat till nästan infarkt. Att bl.a. hundar har fyra gånger bättre hörsel än vi människor gör inte upplevelsen av fyrverkerier mer underhållande för dem, eftersom det är snudd på obehagligt högt bara för oss. Det blir en sofistikerad middag på Framnäsvägen för vår del, utan ett enda fyrverkeri, och det räcker gott och väl för mig. Jag kan nöja mig med att titta på andras, på bra långt håll.

Och vad fan är det vi firar egentligen? Vi firar att ytterligare ett år har gått utan att man hunnit blinka, det känns seriöst som att det var typ förra veckan som jag låg på badrumsgolvet på just Framnäsvägen och spydde upp nyårskvällen. Jag skulle vara betydligt mer partysugen om tiden stod still och man visste att man hade all tid i världen på sig att ligga bakis sen. Här ska man knappt hinna till jobbet förrän man ska hem igen och det är fan ingen idé att glädjas åt helgen för den hinner passera innan man varit och köpt fredagsmys.

Hetsen över aktiviteter på nyår är kanske värst av allt. "Vad ska ni göra på nyår?" "Vad ska ni göra på nyår?" "Händer det något kul på nyår?" "Vet ni vart ni ska på nyår?" - Jag SKITER i nyår! Viktor och Rebecca bokade in sig spontant på ett hotell i Skövde - hur najs är inte det? Bara komma bort från allt, mysa ner sig i varandra och skita blanka fan i vad alla andra tänker göra. Händer det något kul så händer det, gör det inte det har dom varandra. BRA gjort, Viktor och Rebecca! Malin och Chrille lämnar också hetsen för familjen och Järvsö - GO bojkottning av traditionellt nyårsfirande med finkläder och alldeles för mycket Asti!

 Det är vackert, på håll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar