fredag 30 december 2011

2011


1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? 
Jag flyttade hemifrån och jag köpte en hund.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Löftet år ut och år in är att ta hand om själv, äta bra och träna hårt. Det går i perioder, men oftast bra, så Ja! (samma svar som förra året)


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jag tycker, på sätt och vis, att jag och Christian har blivit föräldrar - till vår lilla Diesel. Men om man ska se det ur barnvinkeln så nej, men där emot är Elina och hennes Tomas på god väg. De blir nämligen föräldrar i vår och det är så surrealistiskt men ashäftigt. GRATTIS till er.


4. Dog någon som stod dig nära i år?
Tack och lov, nej. Vill däremot skänka en tanke till Mormor Karin (Christians gammelmormor) och Malin och Therese farmor som både gick bort nu i december. Vila i frid <3 


5. Vilka länder besökte du?
I år har varit ett riktigt tråkår på resefronten. Har väl åkt som längst till Norrtälje typ. Men jag skyller på hunden som har tagit upp all ledig tid och faktiskt hindrat oss från att ge oss iväg på några större äventyr. 

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012? 
Ni måste kolla det här svaret från förra året (skrivet i januari). Märkligt hur saker och ting blir som man hoppas. Men, det jag saknat i år och hoppas på att 2012 har att erbjuda istället är lite mer äventyr. 

7. Vilket datum från 2011 kommer du alltid att minnas?
Jag har tre datum:
1: 11 februari - Jag och Christian flyttade till vår alldeles egna lägenhet.
2: 19 mars - Jag och Christian var på Rise Against, mitt absoluta favoritband. En av de bästa kvällarna i mitt liv!
3: 25 juni - Jag och Christian åkte till Eskilstuna och kom hem med en hund. 25 juni var dagen vi köpte Diesel, kanske den bästa (och värsta) dagen i mitt liv.


8. Vad var din största framgång?
Vill nog våga påstå att fotbollen var min största framgång i år. Jag hade en fantastisk sässong, allt stämde och på årsavslutningen blev jag utnämnd till "Årets viktigaste spelare". Är så fruktansvärt stolt och hedrad över den utmärkelsen - vårt, damlagets, fotbollsår har varit grymt!


9. Största misstaget?
Allt händer av en orsak, därför är det dumt att hålla på och ångra sig. Men, eftersom jag måste. Samtidigt som Diesel är det absolut bästa som hänt mig så kan jag samtidigt se köpet som ett misstag. Hundköpet berövade mig all flexibilitet och spontanitet. Jag kan inte ta en sista minutenresa, jag kan inte boka ett biobesök samma dag - allt måste planeras minst en vecka i förväg. Jag har knappt någon ensamtid, varje vaken minut, nästan, ägnas åt Diesel. Men, som jag sa - hon är samtidigt det bästa som kunnat hända mig.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Frisk som en lärka, frisk som en vind. (peppar peppar)


11. Bästa köpet?
DIESEL


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Här ska jag ju givetvis inte svara "min Iphone" för den kostade inte ens i närheten av vad min älskade bil gjorde. Köpte min Skoda Octavia RS för en härlig summa i september och den är det näst bästa köpet i år!

13. Gjorde någon dig riktigt glad?
Christian och min familj gör mig alltid glad, Diesel gör mig extra glad.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Danza Kuduro - Lucenzo feat. Don Omar - utan tvekan. Låter har präglat mitt tillvaro sen första gången jag hörde den. 


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Normalglad men mer stressad än vanligt.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Skriver som förra året, tagit vara på tiden mer. Får ångest över hur fort ett år går.


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag önskar att jag spenderat mindre pengar. Det blir ett nyårslöfte - att hålla bättre i mina pengar.


18. Hur tillbringar du julen?
Julaftons morgon med min familj, förmiddagen på långpromenad med Anki, Christian och hundarna. Eftermiddagen/kvällen med familjen på pappas sida. Juldagen med mormor och morfar.


19. Blev du kär i år?
Har varit kär sedan den 24/7-2005


20. Favoritserie?
Fortfarande HIMYM och The Big Bang Theory som dominerar.


21. Bästa boken du läste i år?
"En Dag" - Fantastisk, har du inte läst den - läs den!

22. Största musikaliska upptäckten?
Får kanske hålla med Kalle här och svara Adele - hon är fantastisk.


23. Bästa filmen?
"Super 8" och "Breaking Dawn - part 1" är väl topp 2. 


24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Får alltid allt jag önskar mig, typ. Ett Thomas Sabo-armband och cykelkorg. Sen var ju både jag och Christian så tråkiga att vi önskade oss "pengar till ny kyl och frys" på respektive födelsedag och det fick vi ju självklart också. 


25. Något du önskade dig men inte fick?
Inte på min födelsedag, där emot önskar jag att jag fick spendera minst en vecka utomlands om året och det fick jag inte.


26. Vad gjorde du på din födelsedag år 2011?
Först kom familjen över på fika och kollade lägenheten. Därefter blev det middag med alla vänner och vidare färd in till stan för att göra absolut ingenting. Det kan ha varit en av det roligaste "utgångar" jag haft. Vi inledde kvällen på någon random krog där vi satt på ett loft och lökade och drack öl. Det slutade med att vi hällde ut all kvarbliven öl på bordet och gick. Där efter drev vi bara runt från krogkö till krogkö men orkade aldrig vänta, vi svinade, låg och kollade på stjärnor mitt på Drottninggatan, käkade Donken och allt sånt där som hör till. Fantastisk kväll.


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Lite mer action, lite mer äventyr men annars är jag nöjd.

28. Vad fick dig att må bra?
Dryg fråga får inget svar.


29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Min Zombie Boy tog nog hem priset "mest sugen på". M Ö M S säger jag bara!


30. Vem saknade du?
Har haft alla jag behöver runt omkring mig. Saknaden efter Zorro märks av ibland men vi har hittat en liten ersättare i Diesel. De påminner så mycket om varandra och gör saknaden lättare att hantera.

31. De bästa nya människorna du träffade?
Har inte träffat så mycket nytt folk, däremot har jag och Malin hittat tillbaka till varandra och det är bäst bara det!

3 kommentarer:

  1. Nr 12, borde inte lägenheten och bilen kostat mer pengar än telefonen? :P

    SvaraRadera
  2. Oj, det skulle inte bli anonymt :P

    SvaraRadera
  3. Haha! De tänkte jag inte ens på :P. Men då har jag ju lagt mest pengar på bilen, får ändra!

    SvaraRadera