tisdag 11 oktober 2011

Det går bra nu

Japp kompis, det går bra nu.

1. Jag har, som ni säkert förstått, fått Swarley såld, för 2000 kronor mer än vad jag köpte den för, för ett år sedan. Har ett yttepytteproblem kvar på bilfronten och det är sätta in dessa jävla kontanter för att sedan kunna föra över dom till Wasa Kredit. Ett yttepytteproblem som är större än vad man kan tro. Man får nämligen inte sätta in en större summa pengar hur som helst nu för tiden. Man måste ringa och förvarna banken två dagar innan + ha med sig ett kvitto som visar vad man fått pengarna ifrån (?). Misstänksamma jävlar!

2. Jag har haft mitt första lyckade svampplock. Jag och mamma begav oss ut i lördags, mamma med en liten korg och utan förhoppningar. Jag insisterade på att ta med en plastkasse också var på mamma slänger ur sig "Värst vad du är optimistisk då!?". Tur var väl det för utan plastkassen hade vi inte fått hem all svamp vi plockade. Det fanns hur mycket som helst och hade det inte varit för Buster så hade vi säkert suttit där och plockat än. Vi delade svampen på hälften, min halva blev en tvårättersmiddag för tre. Förrätt: Toast med smörstekta kantareller. Varmrätt: Ryggbiff med ugnsstekt potatis och kantarellstuvning.

3. Jag har blivit med nytt extrajobb. Varannan lördag ska jag nu sälja bilar på Kia Motors, Åkersberga (sälja bilar = flytta bilar, tanka bilar, tvätta bilar, fota bilar). Jag har valt att kalla mig säljarassistent, och det är väl precis det jag kommer att vara. Jag ska hjälpa pappa med allt det han inte hinner med när han säljer. Sen tänker jag givetvis suga åt mig kunskap som en svamp och mitt mål är att jag själv ska ha sålt en bil innan året är slut. Sen om det är en splitter ny, fullutrustad Kia Sorento eller en Golf från -97 gör mig detsamma. Jag har fått in foten där jag ville och här ifrån kan det bara bli bättre och mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar