fredag 23 september 2011

"Unna mig" är mitt favorituttryck

Det är viktigt att man unnar sig det goda i livet. Jag är bra på att unna mig, kanske lite för bra. Som att jag nu tänker unna mig själv en ny bil eller att jag tänker unna mig själv sushi till lunch - en stor sådan. Har även tänkt unna mig en ny höstkappa och ett par nya skor. Gör det mig till en bättre människa? Nej. Gör det mig lyckligare, ABSOLUT! 

Det är viktigt att ta vara på det som får en att må bra, att känna sig lycklig. Bilen till exempel (märker ni hur jag försöker intala mig själv om att det här är mitt bästa beslut någonsin) kommer att skänka så otroligt mycket glädje. Inte bara med sin stora backlucka och att Diesel äntligen kan få åka säkert utan även att den är en sann fröjd för ögat och låter som ett monster. Det pirrar lite i magen när jag tänker på den och jag kan tänka mig att jag kommer att klappa lite på den och le varje gång jag är i närheten av den.

Om 45 minuter ska jag ta en promenad med hunden jag vågade unna mig,
till Vallentuna för att köpa den där stora sushin jag tänker unna mig. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar