fredag 2 september 2011

Ingenting eller allting?

Och eftersom jag är sämst på att blogga på helgen så uppdaterar jag er redan nu om helgens bravader. Helgen startar om exakt 4 timmar och inleds med besök på Stenby. Jag och Malin ska baka mormors äppelkaka till fotbollen ikväll och Västerbotten paj till imorgon.

Lördagen bjuder på tidig väckning och samling till match klockan 10:00. 12:00 inleder vi kampen om tre viktiga poäng och AIK, serieledarna och förmodligen seriesegrarna, står för motståndet. Jag har trots allt gott hopp om denna match, jag tror inte att det är omöjligt att ta, åtminstone 1 poäng. Vi höll jämn fart med dom i första mötet och vi har höjt oss betydligt mer i spelkvalité sen den matchen. Jag tror på oss och det vore så jälva skönt att få bajsa alla kritiker rakt i ansiktet.

Efter (om mina önskningar går vägen) vinsten vänder bilen hem till Lindholmen för snabb omsvidning och sen vidare till Suntown för Suntown Megaramp power dethfest, eller vanligt hederligt förkrök om man inte vill krångla till det. Det vankas nämligen kräftskiva, BIG TIME på Stenby i Lasses stora garage. Det kommer vara en salig, härlig blandning människor och jag känner på mig att det kommer bli en kväll att minnas. Sen om det är minnen från att jag ligger och spyr på toaletten hela natten (som jag i vanlig ordning gör när jag festat på Stenby) eller om det är minnen från en helt sagolikt rolig kväll återstår att se. Jag hoppas på det sistnämnda.

Söndagen har väl egentligen inte särskilt mycket att erbjuda. ICA, macken, call it whatever you want, 12-20 och sen middag hos mamma och pappa. Det är bra att ha något att se fram emot när man jobbar på macken för då går tiden lite fortare och på söndag vet jag att en supergod middag väntar på Bergvägen och det ska bli mysigt att träffa mamma och pappa på riktigt igen.

Jobbigt att jag har hela helgen planerad in i minsta detalj. På helgen är det ju meningen att man ska släppa på allt som heter plan och bara vara impulsiv och göra det som känns rätt för stunden, men framför allt göra ingenting. Men, jag ser fram emot den här helgen. Så länge den bjuder på något bra skiter jag i om jag inte har tid att göra ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar