torsdag 22 september 2011

Decisions, decisions

Jag försöker tänka praktiskt, ekonomiskt men jag har ärvt en dålig egenskap av min far - materialism. Igår stod vi på pappas jobb, länge länge, och tittade på bilar men jag hade sen tidigare fått upp ögonen för en speciell och hade väl innerst inne redan bestämt mig. Pappa och Christian föröskte till en början få mig att tänka i nya banor, kolla på billigare alternativ, men det slutade med att vi alla var helt överens om att denna speciella bil var den bästa, den hade störst baklucka. Det är en stor, stark bil som inte är särskilt bränslesnål. Det var inte den billigaste som fanns inne (långt ifrån den dyraste också) och Volvon täcker knappt hälften av kostnaden. Men jag inbillar mig att man bli lyckligare av saker och man lever bara en gång, right? Titta bara på mitt Iphoneköp, det är det "bästa köp jag gjort i mitt liv" (Diesel ej inräknad, hon går ej att värdesätta) och jag tror att den här bilen kommer utmana den titeln. Jag längtar till den dagen jag parkerar min Skoda Octavia RS på Humlevägen!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar