torsdag 1 september 2011

Att leva sin dröm

Jag blir så positivt överraskad, imponerad och smått avundsjuk på hur drivande några av våra mest kända bloggare är. Har varit fruktansvärt fördomsfull mot dem allihop och varit allmänt bitter över att folk kan ha bloggande som yrke. Bloggandet var ju det som startade deras karriärer men det är långt ifrån allt dom gjort för att bli så framgångsrika som de är. Ta Blondinbella till exempel: Skriver på sin andra bok, ger ut en tidning, Egoboost Magazine och har ett eget klädesmärke, Classified. Eller Foki som nu i dagarna lanserade sitt klädföretag (fokiwa.se) som hon ligger bakom helt själv. Önskar att jag själv var så drivande och verkligen tog tag i de idéer som ligger och samlar damm längst ner i arkivlådan på hjärnkontoret. En vacker dag ska dröm bli verklighet, det gäller bara att våga ta steget, men just nu är det inte läge. Trygghet är också trevligt.

Jag har i alla fall min framtida businesspartner klar - jag och Malin kompletterar varandra perfekt. Hon vågar chansa, jag håller tillbaka. Hon är en svävare, jag är realist. Vi har samma visioner, samma idéer och samma intressen. Vi har vårt kall och när vi båda har tid, kraft och pengar så är det vi som står där med en blogg där folk troget följer vårt dagliga arbete med brinnande intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar