onsdag 4 maj 2011

Balsam Boys, dags att väcka fjärilarna!

All sommarfeeling blåste bort på lunchpromenaden idag. Påpälsad med dubbla koftor och vind/regnjacka huttrade jag runt Kvarnbadet och önskade att jag hade tagit med mig mössa och vantar (observera datumet när jag skriver detta). Sommaren i april lämnade över till vintern i maj. Vad hände? Jag var väl inställd på att våra 20 grader i påskas inte skulle övergå till en ännu varmare maj månad utan bakslag, men att ha minusgrader och snö där jag förra året knatade omkring i shorts och hade gömt vinterjackan längst i i garderoben hade jag inte räknat med. Här pratar vi inte bakslag utan BAKSLAG.

Sen har ju jag min principsak att han man väl klätt av sig klär man inte på sig igen! Det gäller även understället på fotbollsträningarna. Har det åkt av åker det fan inte på förrän till hösten. Med den inställningen får man dock lida! Jag fick bassning av mina lagkompisar och att parera skott med iskalla lår är inget jag rekommenderar. Funderar på att trotsa min egen lag och klä på mig till morgondagens träning, men det avgörs imorgon.

Nu tror jag ju nämligen behårt på min väderapp som lovar sol redan imorgon och upp emot 20 grader i helgen. Ljuger den har den tappat mitt förtroende för alltid.

De här bilderna är sommar för mig, och låten väcker varje sommarfjäril i min mage.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar