torsdag 28 april 2011

Vi lättar från marken

Tänka sig vad lite D-vitamin och klorofyll kan göra, jag blev sprudlande lycklig på lunchpromenaden. Sommarglad valde jag att gå rakt över den gröna ängen i stället för runt den (jag behöll skorna på idag, ja, men inte länge till). Buster premiärbadade på riktigt (har råkat ramla i några gånger sista tiden) och hämtade en pinne ute i vattnet inte mindre än fyra gånger och han blev lite mer sprallig för varje gång. Sista gången hade han halkat ner från sin avsatssten, ner i vattnet, innan jag ens kastat pinnen.

Det är sommar i sinnet och långhelgen nu gav en indikation av semestern. De där fyra, kravlösa veckorna när man bara är. Är så less på att passa tider, stressa och ta ansvar. Ge mig vecka 27, sol, bad, ledig sambo, lediga vänner, grillkvällar, iskall öl, värme dygnet runt, landet, road trip, festival och massa jävla lycka, tack! Jag ser till och med fram emot svettattackerna på nätterna, insekterna, varma bilar och myggbetten. (Försökte för mitt liv komma på fler "nackdelar" med svensk högsommar men det går inte!).  Mellan maj och september klagar jag inte på att jag bor i Sverige. Nu tar jag min blöta hund och går ut och sätter mig, auf wiedersehen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar