tisdag 5 april 2011

En personal shopper till varje gamling!

Gamla människor borde inte få gå och handla själva. Mitt "sabbesök" på Lidl som borde ha tagit 5 minuter tog väl typ 25 minuter på grund av en förståndshandikappad gubbe som skulle dela upp varor på olika kvitton och sen inte fattade att kassabiträdet behövde streckkoden på hans körkort för att kunna gå vidare med köpet, båda gångerna. Han visade körkortet genom en trång plastficka i plånboken och när han väl fattade att han var tvungen att ta ut det så satt det typ fast där inne. När de sedan öppnade en ny kassa gick alla ovänliga människor med fulla kundvagnar dit först utan att erbjuda mig och mina bananer en plats före dom för "du har ju så lite", nej icke! Och inte nog med detta så var alla personer, framför mig i kön, gamla. Närminnena svek och det glömdes koder, packades sakta, tjaffsades om ägg och där stod jag och trampade på stället av frustration och såg mitt snabba Lidlbesök försvinna ut genom dörren. Ge varje gamling en personal shopper för fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar