måndag 14 februari 2011

lycklig men konstig

Klockan är strax efter 15 och solen lyser. Jag har ätit 3 ordentliga mål mat de senaste 4 dagarna och sovit ett lätt räknat antal timmar. Jag har burit påsar och kartonger tills jag kräkts mentalt och städat utan en gnutta resultat. Jag har krigat på Ikea och frysit pga av dolda fel i värmepumpen (nu åtgärdade). Jag har snålat med färgen, spikat upp tavlor, måttat, damsugit, diskat, druckit mängder med kaffe och allt annat som hör flytta till ihop med världens bästa fästman, världens bästa familjer och världens bästa hjälpsamma Rasmus.

Jag är lycklig men känner mig konstig. Vardagen har vridits upp och ner och nya rutiner måste hittas.

Ikväll ska vi fylla kylskåpet så pass mycket som gemensamma kontot tillåter. Sen får vi se om energin räcker till något mer denna Alla hjärtans dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar