måndag 7 februari 2011

Liten blev stor

Världens bästa och snyggaste lillasyster gick och blev 18 år i lördags. Hur fan gick det till?
Jag tänker inte lägga ner min själ i att hitta svaret på den frågan utan finner mig i att tiden går alldeles för fort och att min babysister nu är vuxen.

Hur som helst så skulle hon firas och hon skulle firas ordentligt. Lördagen bjöd henne på kalas, presenter, god mat, gott att dricka, tågresa, limousinupphämtning i stan för vidare färd mot hennes favoritkrog (utan att ens ha varit där!) Ace. Ace bjöd på mest dålig musik, lite bra musik, god drink, gratis öl, massa dans, svett, många glas vatten och framför allt härligt sällskap.

Jag hade en bra kväll som avrundades runt 02:00 inne på Ace för att gå över i en mer helvetisk hemfärd med Ellinor och två apfulla av det manliga könet, inga namn nämnda. Klockan 02:40 hade vi lyckats ta oss fram till T-centralen. De två apfulla hade hakat upp sig på någon monockel och cigg i näsan och sinkade oss hela vägen till tunnelbanan. Utan dem hade promenaden tagit 10 minuter inklusive Donkenbesök. Hur som helst fick vi vänta på tunnelbanan i 20 minuter och på det byta till smockfull ersättningsbuss vid Tekniska. Vid Danderyd fick vi nog, då bussen dröjde 20 minuter till, och beställde en Taxi. Taxichauffören var finne och vi fick vapenbröderrabatt, eller, inte jag men de andra tre finnarna i bilen.Schyss-t!! Väl hemma 03:30 somnade jag bredvid en redan hårt sovande Christian. Så bra blev dåligt som blev bra tillslut.

Erika, 18 år och några timmar, stapplade in 06:00. Du är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar