onsdag 26 januari 2011

Icke Godkänd

Jag blir smått skrämd över hur illa många bloggare skriver. Vart höll/håller dessa männsikor till när det stod/står svenska på skolschemat? Fine att man stavar fel ibland eller trycker på tangenterna lite för ivrigt, men när meningarna inte går att följa för att kommatecken och punkt inte tycks existera på folks tangentbord är det illa. Värre är de som skriver som dom pratar. Värre än värst är de som inte ens kan prata korrekt och skriver som dom pratar. Fan vad det retar mig! Det är kul att läsa bloggar när man kan göra det ostört men när man måste läsa varje mening sju gånger för att förstå sammanhanget har du inte underhållit mig med ditt skrivande.

Jag kanske är löjligt petig men jag kan inte ens skriva ett sms utan att använda komma, punkt och stor bokstav. Jag kan tycka att det ser avslappnat ut med enbart små bokstäver, har läst många bloggar där bloggaren använder sig av små bokstäver. När jag själv försöker vara lika avslappnad, skriver ett inlägg utan att bry mig om det svenska språkets skrivregler, sticker det i ögonen när jag läser igenom det och jag måste ändra allt. Perfektionist, javisst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar