måndag 17 januari 2011

8156 Genu Combi Stabil

Funderar på att sjunka lågt, gå emot vad jag egentligen tycker och införskaffa mig en knäortos. Efter en vecka på gymmet, efter 2 veckors förkylning, känner jag mig redan starkare i knät och om jag ger det extra mycket tid nu kommer jag säkert kunna spela utan ortos. Men går det inte så ser jag ortosen som min enda utväg, hur mycket det än bär emot. Jag tycker att man ser klen ut med skydd, men för en gångs skull kanske jag ska skita i vad andra kanske tror eller tycker och lyssna till mig själv. Jag vill spela fotboll och behövs det gör jag det med skydd. Jag har hittat en bra hemsida som man kan beställa ifrån. Jag bör rådfråga med en läkare först, alternativ Kattis, om vilken av dem jag ska välja. Förhoppningsvis täcker försäkringsbolaget kostanderna, för dom är inte billiga. Den jag har hittat och som stämmer bäst in på mina behov kostar visserligen bara 1750 kr, men jag kan ju rekommenderas en mer avancerad och dom landar runt 3600 kr.

Ortosen ska givetvis bara användas vid matchspel. Många gör felet och använder skydden även under träning (oavsätt träningsform) och musklerna får då aldrig chansen att jobba som de ska och bryts därmed ner. Jag ser bara ortosen som ett extra skydd, utöver musklerna, inte ett skydd istället för muskler.

Jag tror på den här idén. Frågan är bara om jag ska träna hårt och sen chansa utan skydd, eller om jag ska träna hårt och safea och köra med skydd från början. Det ger ju en mental trygghet också, och den känner jag att jag saknar just nu. Jag kan inte fatta sånna här beslut själv, hjälp mig!

1 kommentar:

  1. Gör allt, allt vad som krävs för att spela med oss! We need you!

    SvaraRadera