tisdag 30 november 2010

Trafikskolan tipsar

Lågsässong för trafikskolorna just nu? Jo tack, det har kännts av.

Igår hade jag Eddie på besök mellan 13 och 16 och under den tiden stoppade vi nejlikor i apelsiner, lyssnade på julmusik, åt pepparkakor och drack kaffe. Fick inte ett enda samtal tror jag, och det kom in en kund som frågade efter något vi inte erbjuder.

Idag gjorde jag dagens nytta på förmiddagen. Nu på eftermiddagen fick jag besök av min kära syster och vi slog in dekorationsjulklappar, lyssnade på julmusik, åt pepparkakor och drack kaffe. Har fått två samtal sen klockan 13 samt en kund som kom in och köpte böcker.
Varför tror folk att det är farligt att köra bil nu?
Trafikskolan informerar:
Snö är inte farligt, det är dåliga bilförare som gör snön farlig.
Trafikskolan tipsar:
1. Bromsa i goooood tid - gärna i för god tid än för sent.
2. Gasa inte under sväng - ge gas först när du kommit ur svängen och du har hjulen rakt igen.
3. Håll avstånd - Det ska man alltid göra men extra mycket avstånd nu.
There you go. Nu kör vi!



1 kommentar: