tisdag 9 november 2010

jag tror på oss

Steget var snälla och tog med min insändare i veckans nummer. wohooo!
Riktig lagspelare på första sidan, det är jag det!

Ikväll är det spelar möte och jag har en bra känsla i magen trots allt. Har, snudd på, fått magsår av all stress i samband med allt det här. Det värsta är att de som ska föreställa vuxna agerar barnsligast av alla och jobbar bara emot. Kvar att lösa problemen finns vi tjejer. Det ska inte vara vår uppgift, men "de så kallade vuxna" har sjunkit lägre än lägst och tänker inte hjälpa till eller vara tillmötesgående överhuvudtaget. En liten påminnelse till er vuxna: Ni är med för vår skull! Det verkar ni ha förträngt.

Men vi tjejer ska klara upp det här idag. "Tillsammans är vi starka" brukar man ju säga, och det är det enda vi har att utgå ifrån i dagsläget. Det här får inte knäcka oss. Jag tror på oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar